torsdag 25 januari 2007

Gröt och lingonsylt

Har precis intagit en måltid bestående av 95 gram havregrynsgröt, 7 g socker och 18 g lingonsylt. Jag kan konstatera att detta är fullt ätbart och att jag utan problem kommer kunna äta gröt utan mjölk, men jag kommer sakna det. För att förstå mer om vad detta handlar om besök perdefinition.com. Jag kommer alltså inte handla någon mat fram tills Per tröttnat på sin soppa bestående av brödsmulor, paprikapulver och vatten eller vad han nu kommer åstadkomma mot slutet. Att han inte skyr att äta vad som helst har han redan visat:

"Per säger (02:36): jag tog nyss upp en halv limpa rostbröd ur soppåsen som jag slängde innan idag för att den var potentiellt möglig"¨

Orkar jag kommer jag väga all mat jag äter på min hushållsvåg och föra in i Hälsovakten-Plus så ni kan följa min vitaminbrist. Jag har dock ca 25 st C-vitaminstabletter så jag kommer ej få skörbjugg.

Inga kommentarer: