tisdag 27 februari 2007

Produktiv dag

Varit "ledig" idag. Struntade bara i en matteföreläsning och en fyratimmarslektion. Har för övrigt skippat fem (alla) sådan fyratimmarslektioner nu. Tentan är i maj så kursen existerar inte. Hursomhelst har jag varit produktiv. Steg upp 09:15, troligen rekord för skolfri dag. Gick på darrande ben ner till affären och köpte en liter standardmjölk så att jag skulle kunna koka risgrynsgröt. Det tar 40-45 minuter men lätt att det är värt det. Mycket gott! Det mest anmärkningsvärda är dock att jag har pluggat 2 h och 45 min idag, det är nästan en liter mjölk. Lagt upp det så att jag pluggar 20 min sen donar jag med något annat i 15-20 min för att åter sätta mig vid böckerna. Dessutom har jag haft datorn av så jag har fått ägna mig åt specialgrejer som att städa badrummet, torka av gummitätlisten i frysen från äckliga grejer och att efterspänna alla ikea-möbler. Farsan skulle vara väldigt stolt över mig om han sett det. Han har nog aldrig monterat en möbel utan att yttra: "Sen bör man efterspänna om några månader". Som om inte allt detta vore nog har jag även kört lite lågintensiv träning i form av att hoppa på kryckor 2,2 km. Därför sitter jag nu här trött och med helt matta armar. Mitt glas med oboy når dock nya smaksensationer pga denna träning. Nu ska jag eventuellt plugga lite till.

Inga kommentarer: