torsdag 1 mars 2007

Bladder

Ännu en "ledig" dag från skolan. Det kan faktiskt vara så att jag är ledig på riktigt, har slutat titta på schemat. Imorgon ska jag dit för då kommer det vara seminarieövning på extenta i matte. Hälften av all matteundervisning borde bestå av extentor. Borde pluggat idag men inte gjort ett dyft. Ganska viktigt att jag pluggar, dels för att jag ska klara tentorna men även för att jag numera sveper en liter mjölk per dag och det vill jag fortsätta med. Snart lär jag vara känd som mjölkmannen på Netto. Går raka vägen till mjölkdisken och därefter till kassan och betalar mina 6,50 kr. Alltså 3 h och 15 minuters studerande för en liter.

Etfersom samhällets attityd mot kryckträning är nedlåtande körde jag lite mer konventionell träning igår i form av löpning. Inte alls långt utan bara drygt 3 km, jag får trots allt inte förbränna för mycket energi. Det var första gången på väldigt länge som jag sprang och det var riktigt skönt och behagligt. Har sett fram emot kvällens pass hela dagen faktiskt. Dessutom är det lite roligare nu när jag har en pulsklocka som jag bonushorade mig till genom en billig provprenumaration på iFORM, en tidning som enbart vänder sig till det täcka könet. Jag har hela tiden tänkt säga upp prenumarationen men droppen blev när jag tillsammans med tidningen fick ett erbjudande om "Sveriges enda cancerförsäkring för dig som kvinna." Jag kommer alltså ej längre få tips om vad jag ska under min menstruation.

Torsdag idag vilket innebär ärtsoppa. Torsdagar var bästa matdagen i lumpen. Inte för att ärtsoppa och pannkakor var det godaste man fick men tryggheten i veta att man kommer få god mat är värd mycket. Ärtsoppa lär vara den maträtt som har störst "godhetsfaktor"/krona. En portion kostar inte ens 1 kr. Jag äter alltså utan att ha fläsk till, lättast så.

Hmm, nu har jag skrivit fånigt mycket, blir lätt så när man skriver ifrån sängen. Hello Africa idag, missa inte det! Förhoppningsvis kommer den reklamfria versionen ikväll så jag kan se det.

Inga kommentarer: