måndag 5 mars 2007

Imorgon gäller det...

för då skriver jag mattetenta. Kursen är på 4 poäng och ska alltså motsvara 160 timmars studerande. Det är ett rätt stort skämt. Jag skulle tro att jag lagt ca 20 h på kursen varav 8 h är föreläsningar där jag suttit och pratat eller tänkt på helt andra grejer. Är tämligen säker på att jag kommer klara tentan och förhoppningsvis kan jag skriva en 4:a. Enda problemet är kanske att jag inte räknat en enda uppgift nu de senaste dagarna och sammanlagt har jag kanske räknat 10 uppgifter i kursen. Kanske inte en stuideteknik att rekommendera för de allra flesta men jag pallar inte lösa uppgifter, tar för lång tid.

På matfronten händer inte så mycket. Eller jo, i lördags efter en hel dags pluggande (läs drygt 3 h) var jag sjukt utmattad och beslöt mig för att tröstäta mig mätt. Problemet var att det tog 3 kladdkakebitar, lite jordnötter, 2 glas oboy och en portion drottningsoppa med glass innan en riktig mättnadskänsla infann sig. En snabb överslagsräkning ger att det motsvarar ca 1500 kcal. Jag är ett djur, jag vet. Jag wasteade väl en dags mat där, men jag har så det räcker, Per har ju dessutom förkunnat att han ska ge upp och oavsett om det är sant eller ej kommer jag att vinna. Idag åt jag väl något som kanske inte riktigt kan räknas som en värdig måltid, ris och dillsås gjord på vatten. Inte jättegott men fullt ätbart trots allt. Unnade mig därför efterrätt, körsbärssoppa med glass.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag trodde jag var sämst i världen på mathållning, men jag har här hittat en överman :-) Glädjer mig oerhört :-)

Översättarhelena sa...

Hahaha, ni är ju inte riktigt kloka!