måndag 26 mars 2007

Vad hände sen?

Lite nöjd med att få till en så dålig rubrik faktiskt. Det har nu snart gått två veckor sedan food challange slutade. Ibland romantiserar jag över hur enkelt livet var under food challange.
  • Man behövde aldrig handla
  • Man gjorde inte av med några pengar
  • Man visste alltid vad man skulle ha för mat för det fanns knappt något att välja på
  • Maten gick snabbt att tillaga
  • Aldrig några brödsmulor på skärbrädan
  • Hälften så mycket disk
  • Ingen intorkad marmelad på tallrikarna
  • Inget frosseri föruom någon enstaka gång
Under food challange hade jag högtflygande planer på att jag skulle börja laga ny och nyttig mat. Idag åt jag stuvade makaroner och köttbullar; förvisso fullkornsmakaroner (som inte alls är lika goda som vanliga). De två första dygnen i frihet var underbara men sen smakade all mat som vanligt igen och maten blev återigen huvudsakligen ett sätt att söka tröst i mitt miserabla liv.

Den som är fet och verkligen vill gå ner i vikt och misslyckas måste vara en extremt svag människa. Till och med svagare än jag är vad det gäller att plugga. Det är ju inte svårt på något vis, ät mindre än vad du gör av med. Ta en promenad på 30 min. Jag förstår inte hur man kan misslyckas, själv tappade jag 3 kilo och 90% av tiden rörde jag mig inte en meter i onödan.

Jaja, nu är denna bloggen officiellt avslutad. Dock har jag påbörjat en ny blogg, 42195 meter, vilken antagligen inte kommer intressera så många (det gjorde inte denna bloggen heller :), hade iofs 38 unika besökare förra veckan utan att skriva ett jota). Lär antagligen mest fungera som träningsdagbok för mig själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastisk blogg, I must say

Anonym sa...

Ahh, jag har precis läst igenom din blogg, och Pers, och sitter och är jävligt ledsen över att jag inte hittade hit innan det tog slut. Fan.